onsdag 24 augusti 2011

Jag blir så trött... *långt, ointressant inlägg*

Min a-kassa kräver tillbaka pengar från mig eftersom det står på mitt anställningsavtal från förra skolan att jag började den första oktober. Eftersom jag inte började förrän den 11 oktober tycker jag att jag inte ska betala tillbaka några pengar. De skrev in att jag började den första oktober, men det stämmer ju inte.

I förra veckan fick jag äntligen ett anställningsintyg där det stod att jag arbetat på skolan från den 11 oktober till den 25 april. Jag skickade in detta till a-kassan och trodde att det var det. Att de nu skulle se att jag inte arbetat i början av oktober och godkänna mitt överklagande. Inte då. Idag fick jag ett brev där det stod att de fått mitt intyg att jag arbetat sedan den 11 oktober, men att de även pratat med skolan och där hade de sagt att jag arbetat sedan den första oktober. Say what?!

Jag ringde kontakten på a-kassan och hon bekräftade att hon talat med samma person som skrivit ut mitt intyg och hon hade sagt att jag arbetat där sedan första oktober. Det jag fick göra nu var att skicka in ett nytt anställningsbevis. Eftersom det står den första oktober på det bevis jag har fick jag ringa till min kontakt på skolan och prata med henne. Igen.

Och visst, hon hade pratat med a-kassan och visst, hon hade sagt att det blivit fel i intyget och att jag varit anställd sedan den första oktober. När jag berättade för henne - igen - att det var fel och att jag nu förmodligen skulle bli återbetalningsskyldig till a-kassan blev hon tyst. Sedan sa hon att hon skulle fixa ett nytt anställningsbevis. Jag ska hämta det på måndag. Det är inte första gången någon på den skolan klantar till något för mig.

Problemet är att det känns som om min kontakt på a-kassan tror att jag ljuger och jag gillar inte det. Jag vill inte behöva lida för att det står fel datum på mitt avtal.

Så där. Jag är ganska lugn nu. Det var jag inte idag när jag fick brevet från min a-kassa, jag tror inte att jag varit så arg på länge. Både mamma och Svärfar fick lugna ner mig innan jag ringde a-kassan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar