onsdag 17 augusti 2011

Så där...

Nu har jag också varit nere och avverkat lite skog. Eller nåja... Större sly och smala träd. Jag tycker i alla fall att det är otroligt kul. Skönt att inte behöva oroa sig för barnen heller, de gick mellan mig och Farfar. När de var nere hos mig hjälpte de mig att bära bort kvistar, när de var hos Farfar spöade de honom i sällskapsspel. :)

De andra är kvar där nere en liten stund till. Min handled sa ifrån, så jag gick upp till barnen. Svärfar grillar kycklingfiléer och jag ska göra någon sås av någon sort.

Jag måste ju även notera att det väntas barn i kungahuset i mars. Lite tidigt att annonsera detta när det är åtta månader kvar kan jag tycka, men så roligt för dem! Jag kan tänka mig att det har varit en sjuk press på henne att "leverera" en arvinge. I SvD läste jag gratulationen från Republikanska föreningen:
Jag gläds med kronprinsessan Victoria precis som jag gläds med alla som skaffar barn. . . Men jag tror inte att det här barnet kommer att ta över som statschef, säger Magdalena Streijffert, vice ordförande i Republikanska föreningen till TT.

2 kommentarer:

  1. Ang. kungahuset: Så absurt att ha som huvuduppgift - för att inte säga krav - att leverera en arvinge. Och dessutom vid lämplig tidpunkt osv. (Inte före giftemål, trots 8 år ihop!)
    Tyckte också att det verkade tidigt att meddela, men de vill väl slippa spekulationer. Man får ju hoppas för deras skull att det går vägen!

    SvaraRadera
  2. Jag antar att det var på väg att meddelas i någon kvällstidning och de fick förekomma istället för att förekommas. :)

    SvaraRadera