torsdag 11 augusti 2011

Tecken på att din man börjar bli beredd att gå tillbaka till jobbet, #314

Vi satt vid middagsbordet idag och kom in på ämnet lördagsgodis. De senaste veckorna har ganska mycket tid fokuserats på tankar angående just detta. Maken skulle förklara för Pusselbitarna hur lång tid det är till lördag.

Först pratade han om hur många gånger man ska sova natten innan det är lördag. Så långt hängde de med. Sedan började han prata om att natten är när det är stjärnor uppe, och det var nog där som han tappade dem.

Båda pojkarna börjar titta ut genom fönstret och prata om stjärnor. Makens respons? Det är inte fokus för diskussionen.

Jag är hemskt tacksam över att jag inte drack något när han sa detta eftersom jag började tokskratta. Min man är världens bästa.



3 kommentarer:

  1. Här skrattas det också! Språk och sammanhang är en ständig källa till dråpligheter :)
    Gulligt nedanför om nattningen, måste vara skönt att höra.

    Ps. Blev "Blocks" igår - många timmar...Resultat: Röda gummistövlar med blommor på :) Det låg inte överst på önskelistan, men blev snabbt akut! Vi hörs om att ses, ev. helg eller nästa vecka. Kram!

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig det, med all regn som kom. Vi hörs om att ses nästa vecka eller till helgen. :)

    SvaraRadera