torsdag 4 augusti 2011

Dagens begivenheter

Onsdagen har varit ganska späckad. Vi började med att åka till BVC. 9 gånger av 10 väcker P1 mig någon gång mellan 6.10-6.50 och vill ha sin morgonvälling. Så inte idag, den enda dag på veckan som vi verkligen hade en tidig tid att passa. Barnen var inte alls så pigga på att gå upp vid 7.10 i morse...

BVC-besöket gick bra. Barnen blev inskrivna, mätta och vägda. P1 ligger strax under genomsnittskurvan på båda, P1 ligger över genomsnittet när det gäller längd och strax under när det gäller vikt. Det känns som om de gått ner i vikt sedan vi kom hem. Barnläkaren vi träffade då sa att P2 låg över genomsnittet när det gällde vikt också. Det kanske är som sköterskan sa, att barnen förbränner mer under sommaren.

Sedan åkte vi till Bromma Blocks för lunch och presentinköp. Vi ska bort till vänner på lördag och vill ha med något till barnen. Till lunch blev det sushi till mig och yakiniku till de andra. Dock blev det så att båda barnen fick varsin sushirulle från mig och verkade gilla det - det kan bli sushi till dem nästa gång...

Efter lunch åkte vi till Makens syster, L, och hennes barn. Vi blev bjudna på den mest perfekta kladdkaka och barnen fick dessutom ett jättefint dockhus. Vi testade det på dem och såg om de lekte med det om vi ställde in det i vardagsrummet. Det gjorde de och saken var biff. Nu ska jag ge mig ut på Tradera och loppisar för att hitta möbler och annat till huset.


Det fanns en anledning till att åka till Bromma vid lunch. Barnen fick pengar av min faster när vi var hemma och vi ville köpa något till dem som de själva valde. P2 lyckades inte välja något, han sa nej hela tiden. P1 däremot blev extatisk över ett bilgarage med fyra bilar och en helikopter. Han fick inte öppna det förrän vi kom hem och när vi väl gjorde det sov P2. Då fick P1 vänta igen men till slut fick han öppna paketet. Jag tror inte att han gick många steg ifrån den på hela kvällen. :)

I morgon har vi tänkt att åka till Återvinningscentralen, veckohandla och åka och bada med A1. Jag hoppas att vi hinner med allt. Har ni några speciella planer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar