tisdag 2 augusti 2011

Nya filmer...?

Vi har köpt en hel del olika barnfilmer de senaste månaderna (surprise...), men det finns fortfarande en del som jag vill ha. Till exempel Vem. Stina Wirséns underbara teckningar, nu som film. Fina böcker och det ser ut att vara en fin film också. Jag har skaffat ett par av Vem-böckerna, men det finns alltid utrymme för fler. Snart kanske till och med Pusselbitarna blir intresserade av dem...
Sedan är jag nyfiken på hur Rio är. Jag har spelat Angry Birds Rio hela sommaren och nu vill jag se filmen. Jag tror att filmen är snygg och rolig. Dessutom älskar jag papegojor och andra färgglada fåglar. 
Slutligen är både jag och P1 sugen på att se Rango. Vem kan låta bli att vara nyfiken på en tecknad film som har följande handling...?
En stadskameleont ger sig ut i vildmarken för att finna sitt rätta jag och hamnar av en slump i en vindpinad håla mitt i öknen. När han råkar döda en hök under spektakulära former väcker han hoppet hos stadens befolkning, som sedan länge plågas av hänsynslösa banditer. Med kameleonten Rango i fronten är byborna redo att ta itu med sitt problem en gång för alla. Men bovarna låter sig inte imponeras av den nya hjälten. Till en början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar