måndag 8 augusti 2011

Måndag kväll. Sent.

I morgon - tidigt - ska P1 på fyraårskontroll. Idag fick vi brev om vad detta innebär och vad den innehåller. Vi kände dock att det förmodligen var överkurs att plugga detta med honom, så vi sa att han skulle göra en del lekar med sköterskan i morgon. :)

Samtidigt ska vi förmodligen göra en tidig treårskontroll med P2. Jag är lite osäker på hur mycket han förstår än så länge, men vi får se hur det går.

Ikväll bokade jag tågbiljetter till Mamma och Faster. That's right, min 86 1/2-åriga faster ska göra ett nytt besök i storstaden, med rulltrappor* och allt. :) De kommer hit nästa helg. Lite baktanke med detta. Maken börjar jobba och reser bort hela veckan. Då får jag lite avlastning med barnen för att starta upp min ensamma mammaledighet lite mjukt.

Nu visar det i o f sig att Maken inte alls kommer att vara utomlands från söndag till lördag. Han kommer hem på torsdagen - men då ska han på kick-off med avdelningen torsdag-fredag och ev lördag. Då är han i alla fall inrikes...

A1, om du läser det här innan jag hinner ringa dig i morgon, så kanske det passar bättre med nu på lördag i alla fall... Antingen det eller så en lördag lite längre fram.

*Förra gången kallade hon rulltrappor för Djävulens påfund när hon knappt kom på/av dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar