onsdag 13 oktober 2010

I packningstagen...

Mycket att fixa nu. Flyget går i morgon bitti och jag håller som bäst på att packa/tvätta/städa/diska. Det har ekat tomt här ett tag nu och det ska bli bättre, jag lovar! Tillbaka på tisdag och då ska det bli foton en masse!

Denna vecka har varit kaotisk. Inte nog med att jag förberett mig mentalt på att jag kommer att resa till min favoritstad, jag har också börjat mitt nya jobb! Jag är numera högstadielärare på en skola som inte ligger så långt hemifrån, detta är den närmaste skola jag någonsin arbetat på.

Utmaning? You bet! De små liven har fått för sig att jag kommer att försvinna eftersom deras tidigare lärare stuckit. Tids nog kommer de nog att bli varse att jag tänker stanna kvar. Efter bara ett par dagar är det t o m så att jag gillar dem. För det mesta i alla fall, det blir ganska hög ljudvolym på dem till och från.

Utmaning nummer två är att jag dessutom ska undervisa lite på distans via andra jobbet. Jag har lovat att jag ska hålla ut denna period, vi får se hur det blir... :)

Men som sagt, I'm back Tuesday. Nu ska jag fortsätta packa - hur mycket kläder behöver man ha med sig för 4½ day i det stora äpplet? Det förstås, en av dessa dagar kommer att tillbringas i Washington D.C. Äntligen ska jag få inandas lite Vita huset-atmosfär. Bartlet, here I come! (men denna tröja får jag nog införskaffa i NY, närmare bestämt i NBC:s presentaffär...)

3 kommentarer:

  1. Skulle du snubbla över en Slackware-keps vet jag nån som är intresserad... (hint hint)

    SvaraRadera
  2. Jag lovar, ska göra ett seriöst försök!

    SvaraRadera
  3. Min favoritstad också, mer än lite avundsjuk...

    Kvarnlyckan

    SvaraRadera