torsdag 18 augusti 2011

Funderingar

I morgon ska vi prata med barnhemmet i Taiwan via Skype. Eftersom det även ska spelas in till den där filmen vi var med i under hämtandet av pojkarna är det önskvärt att de klär ut sig, i synnerhet i ansiktet, för att undvika igenkänning. Helt OK, det finns bara ett teensy weensy problem...

Vi testade att sminka P2 som en tiger idag och ringde upp Farfar på Skype. Lilleman var hysterisk och ville bara tvätta av sig. Maken lyckades måla ett streck på P1, sedan var han också i upplösningstillstånd. Vad gör vi nu? Mitt enda förslag, som i o f s inte är så allvarligt menat, är att klippa ut två hål i varsin mössa och trä över deras huvuden. Men... Nej. Vi försöker igen i morgon bitti. Några förslag på hur man kan göra? Kanske bara måla svart runt ögonen, eller något mönster. Synd bara att jag är så otroligt kass på att måla...

De första auktionerna jag lagt ut på Tradera slutfördes idag. Jag fick sålt det jag lagt ut, men till riktigt låga priser. En av mina tidigare favorittröjor hörde till dessa. Jag tycker att det är kul att någon gillade den, men det hade ju varit kul om priset höjts en aning... :)

Maken har också blivit Traderafrälst och säljer en hel del saker. Han har haft lite bättre tur med auktionerna. Vi får se hur det går med nästa drös auktioner, de är klara till helgen, tror jag.

Apropå Tradera har jag gjort ett litet fynd idag. Jag ropade in två Pocoyofilmer till barnen, de går inte att få tag i just nu. Det kommer förmodligen att vara mycket uppskattat. :)

2 kommentarer:

  1. Vad lurigt det där med Skype:andet. Det finns ingen mask, typ Zorro, som barnen kan ha? Hoppas det går bra! Spännande också med filmen. :)

    SvaraRadera
  2. Nix, tyvärr inte. Men vi målade om nu i morse och det verkar faktiskt funka denna gång *ta i trä* Jag tror att det gick bättre när de såg att det gick fort at få bort det...

    SvaraRadera