onsdag 31 augusti 2011

Onsdag

Idag var vi för första gången på Spira, öppna förskolan för adopterade barn. Det är öppet fyra dagar i veckan, så där kommer vi nog att hänga en hel del. Efter en ganska trevande start kom de igång riktigt ordentligt och till slut lekte de mycket, i synnerhet med en pojke som är lika gammal som P2. Och när jag säger leka menar jag springa runt runt runt... :)

P2 slocknade redan i vagnen på väg dit. Jag väckte honom till lunch och sedan var det full fart på honom efter 30 minuter - det är ganska lång startsträcka på dem båda två.

P1 höll ut hela vägen hem, men det var ganska mycket gnäll under hela resan. Tur att Papi mötte upp oss vid Karlberg och åkte med oss.

Imorgon kanske vi åker till Spira igen. Eller så gör vi något annat. Jag vet i alla fall att det funkar riktigt bra att ha med dem på buss och tåg och det känns bra.

2 kommentarer:

  1. Det här låter ju toppen! Där kan de kanske få lite playdatekompisar där också - är det långt hemifrån?

    SvaraRadera
  2. Dit vill jag också åka sedan! Tyckte det var så mysigt när vi var där på kurs. :) Synd att det är lite långt bara...

    SvaraRadera