måndag 22 augusti 2011

Måndag

Idag var det lite mer tjafs än igår. P1 passade på att springa iväg från oss när vi fikade i Bromma Blocks idag. Jag tyckte att det var OK att han sprang runt lite när jag, mamma och faster drack upp kaffet. Det visade sig att han då sprang till andra sidan köpcentret... Vi kan väl säga att jag bar honom till bilen, och fick en massage av mina trumhinnor på köpet.

När vi kommer hem kollar killarna på film tillsammans med mormor medan jag sticker ner och postar några Traderapaket. Hyfsat lugnt under den tiden.

Middag fixas (spenatlasagne) och då börjar det bli mer och mer bråk mellan de båda bröderna, till stor del beroende på att de inte sovit mycket på middagen idag - heller. När jag kommer in i vardagsrummet efter att ha förberett middagen inser jag att vår stora tavla i vardagsrummet är trasig. Det är två hål i den som jag inte känner igen. Jag frågar P2 som har den pillemariska uppsyn som brukar meddela att han gjort något han inte får och mycket riktigt. Han har gjort hål i tavlan. Hans respons på att jag säger till honom är den samma som han alltid har när han gjort något dumt: En gång till. Nämnde jag att han befinner sig mitt i trotsåldern? Det märks...

Till slut är det läggningsdags. P2 börjar skrika hysteriskt eftersom P1 får ha på sig Bamsepyjamasen jag ropat in på Tradera. Det tar en liten stund att lugna ner honom. En bidragande orsak till att han slutar gråta är att jag säger OK till att han får ha en stor gosekatt med sig i sängen. Då börjar istället P1. Han vill nämligen ha denna stora, svarta gosekatt med sig i sängen, trots att han aldrig uttryckt en önskan efter detta tidigare och trots att han ha fem andra gosedjur hos sig i sängen. Men hey! Nu vill P2 ha den och då måste den ju vara bra, alltså måste P1 få ha den. Logik. Han skriker i tio minuter, fram till dess att jag låter honom välja vilka gosedjur han ska ha med sig i sängen. Då får P2 den stora katten.

De somnar på en timme, mycket tack vare Mamma Mu som de får lyssna på ännu en kväll. De gillar skivan och jag spelar gärna upp den.

Nu har jag haft lite kvalitetstid med Mamma och Faster. När de nu lagt sig tänkte jag spela klart de två Wordfeudmatcher som jag började igår med vilt främmande människor - på engelska. Gissa om jag åker på spö? You bet!

Hoppad morgondagen blir bättre. Jag känner mig nämligen lite väl gnällig och jag gillar inte att känna mig så.

2 kommentarer:

  1. Klart det testas, men du verkar klara det bra. Hoppas det inte var någon alltför dyr tavla bara.

    SvaraRadera
  2. Nej då, inte så dyr - men snygg tyvärr...

    SvaraRadera