tisdag 9 december 2008

Filmer jag sett...

Nu när jag faktiskt sitter vid en vanlig dator igen ska jag passa på att skriva om de filmer jag sett. I söndags började vi se Ella den förtrollade, men Maken lade in ett veto ganska snart in i filmen och jag kommer att se om den själv. Istället såg vi på ett avsnitt av CSI: Las Vegas. Jag tror att vi är inne på säsong 5 nu.

Maken hade spelat in en film som vi såg senare på kvällen: And the Band Played On från 1993. Den handlar om hur HIV-smittan började spridas från slutet av 1970-talet och under början av 1980-talet. Hur man ville skyffla hela sjukdomen under mattan eftersom man inte trodde att det var en sjukdom som kunde drabba andra än homosexuella män. När man sedan kommer på att det faktiskt kan drabba andra börjar läkare runt om i världen slåss om att vara först med att presentera ett namn och ett botemedel.

Filmen kändes ganska lång och det är den också, 2 timmar och 21 minuter. Vi såg den ganska sent och jag hade nog varit piggare i slutet av filmen om vi bara börjat att se den innan klockan 22...

Maken har sett den ett par gånger man jag hade aldrig sett den förut. Den är intressant och inte bara en aning deprimerande. Jag tycker att det är väl värd att se.

Ja, jag såg klart Music and Lyrics i lördags också. Lite pinsamt att skriva om den filmen när jag skriver om en så pass gripande film i början av inlägget. Faktum kvarstår dock: Jag gilar verkligen den här filmen också. Hugh Grant spelar föredettingen på ett lysande sätt och jag gillar Drew Barrymore.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar