söndag 14 december 2008

Söndag

Idag har jag slappat mest. Jag och Mamma åkte ut på Ekerö för att titta på ett visningshus tillsammans med J&H och deras båda barn. På vägen ut, i närheten av Drottningholms slott blev det rött ljus när ett par joggade över vägen. När jag kollade närmare insåg jag att det var Kronprinsessan med (förmodad) medföljande SÄPO-agent. Lite coolt faktiskt.

Vi åkte till Kista för att fika efter att vi sett på huset (som för övrigt var riktigt tjusigt. Jag hade inte tackat nej om någon velat ge mig det) och vi var inte ensamma där, om man säger så. Mamma lyckades köpa ett par julklappar, jag lyckades bara köpa en stickad röd tröja/klänning till mig själv. Typiskt.

Jag kommer att stresspringa runt i affärerna under kvällarna denna vecka och när vi kommer till Uddevalla i helgen. Inte så mycket tid under själva helgen dock. Lördagen är det ju bröllop och på söndagen funderar vi på att kolla in Lisebergs julmarknad. Den borde slå Gröna Lund med hästlängder. Det är nog till och med orättvist att jämföra dem.

I morgon är det jobb igen. Gick inte den här helgen väldigt fort?

3 kommentarer:

  1. Det var en riktigt bra "jag mötte Lassie"!

    SvaraRadera
  2. Värt att notera, helt klart! Själv har jag stått bredvid prinsessan Victoria på Drottningholmsteatern, när hon stod och pratade med prinsessan Lilian, den första på bräkig amerikanska, den andra på brittiska. Prinsessan väntade på "pappa" som var på väg... Och jo då, när kungen dök upp gav jag honom kvällens program och fick ett tack.

    SvaraRadera