måndag 1 december 2008

8 saker...

Jag har blivit utmanad av Sara. Kul, men hur ska jag komma på allt det här:

Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna
3. Meddela de utmanade på deras bloggar

8 favoritprogram
  1. Vita huset (Utan snack. Egentligen vill jag ha denna underbara serie på plats 1-5)
  2. House M.D. Jag blir beroende.
  3. Sex and the City
  4. Studio 60 on the Sunset Strip (Bara en, men vilken säsong!)
  5. Dragons' den (kanal 8 tror jag. Underbart roligt att se alla tokiga affärsidéer folk har. Snart på SVT!)
  6. Allt med Gordon Ramsay.
  7. American Idol (Inget annat idolprogram funkar, men det här gillar jag)
  8. Grey's anatomy (Tror jag. Det var ett tag sedan jag kollade på allvar nu)
8 saker jag gjorde igår
  1. Var på snabbt läkarbesök
  2. Passade barn
  3. Tittade på tåg med ovan nämnda barn
  4. Somnade till lite när jag passade barn (nämnde jag att det här var en otroligt händelselös dag?)
  5. Fikade
  6. Åt grymt god kyckling med ost och bacon i. Rena hälsokosten.
  7. Bloggade
  8. Betalade räkningar (Som sagt. Boring dag.)
8 saker jag ser fram emot
  1. Födelsedag
  2. Julafton
  3. Julbord på Hasselbacken
  4. Glögg- & Vinlotteri på jobbet
  5. Nytt år
  6. J&M:s bebis
  7. Systerdotterns bebis
  8. Bebis? (Gäller framtiden och inte nu)
8 favoritrestauranger.
  1. Texas Longhorn. Bäst.
  2. Grill
  3. JFK för deras gyoza & sushi
  4. Sahara
  5. Kol och Kox (Väldigt nära #4, om du mot förmodan fortfarande är hungrig...)
  6. Gondolen
  7. Mississippi
  8. Andalusia

8 saker på min önskelista
  1. Mindre stress
  2. Snö - men inte slask. En Carl Larsson-vinter!
  3. Ett badkar. (Varför tog de förra ägarna bort det?!)
  4. Pengar är aldrig fel.
  5. En Kitchen Aid (Om nu Maken läser det här)
  6. De där perfekta skorna som man kan gå en dag i utan att det gör ont.
  7. Ett färdigt paper.
  8. Ett nytt kök.

8 personer jag utmanar (- Och där sprack det. Jag läser en del bloggar, visst, men kommenterar ganska sällan. Flera av dem som jag följer dagligen är dessutom redan utmanade. Så det blir två utmaningar från mig.)
  1. Jenny
  2. Cliff Hanger

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att läsa din lista :) Härlig med julbord på Hasselbacken!

    SvaraRadera
  2. Det var kul att klura lite. Hasselbacken ska bli jättegott, som Tina brukade säga.

    SvaraRadera
  3. Aha! Ska jag våga anta utmaningen? Visst kan jag verka superpersonlig ibland, men redogöra för allt det där. I´ll give it a try... så snart jag har inspiration.

    Du kan förstås gärna ta några av mina "Dagens"-frågor, det är alltid kul :) Hörs!

    SvaraRadera
  4. Klart du kan! Och du kunde - jag har allt sett dina svar...

    Jag har funderat på att låna dina Dagens-frågor, så fort jag har lite mer tid på mina händer som det heter på svengelska. :)

    SvaraRadera