torsdag 4 december 2008

Kulturfyran: om musik & TV-spel

Veckans kulturfyra är splittrad. Dels handlar den om Robyn (och musik) och dels om TV-spel. Kul!

1. Robyn är nominerad i kategorin Bästa elektroniska/dansalbum och konkurrerar med Brazilian Girls (”New York City”), Daft Punk (”Alive 2007″), Cyndi Lauper (”Bring ya to the brink”, Kylie Minogue (”X”) och Moby (”Last night”). Vem vinner?

Jag hoppas på Robyn, men tror att Kylie tar hem det. I och för sig har Robyn fått mycket uppmärksamhet på sistone, så hon har förmodligen en chans.


2. Vilken kategorin musik gillar du bäst?

Musikkategori? Pop tror jag. Svårt att säga. Jag är också ganska svag för popcountry.


3. Tv-spel och data-spel: Minns du det första spelet du spelade?

BubbleBobble och Boulderdash på min brors C 64. Gud så roligt det var!


4. Spelar du mycket?

Det enda jag spelar nu är egentligen Sims2. Det går i vågor. Vissa veckor är jag helt fast i spelandet och sedan går det veckor innan jag vill spela igen. Jag är väl lite av en periodare när det gäller spel.

1 kommentar:

  1. Mycket skrivet, kul! Filminspiration är alltid tacksamt, och så rätt i årstid... KRAM och trevlig helg till dig! Smålandshälsningar från J.

    SvaraRadera