onsdag 24 december 2008

Julafton!

Oj så länge sedan det var nu. Jag skyller till viss del på att vi befinner oss mitt ute i skogen, med en mycket dålig internetuppkoppling. Men lika mycket är det helt enkelt så att jag inte riktigt velat skriva på ett tag.

Något jag hade hoppats på under ett par veckors tid gick åt skogen och nu är det bara att vänta igen.

Julkänslorna har inte riktigt kommit upp till ytan ännu, men de kommer väl så där fem i tre, strax innan Kalle Ankas jul.

Blir det mer bloggande idag blir det via telefonen. Som jag sa, riktigt dålig internetuppkoppling... :) Jag avslutar med Bo Kaspers som jag hör på radion i vardagsrummet nu:
Önska dig en stilla natt
Även en juldagsmorgon glimmar
Finn en plats där det är varmt
Härlig blir jorden, några timmar
Välsigna barnet och hans mor
Hoppas att far är hyfsat nykter
Ge en stund av sinnesro
Till dem som grubblar alltför mycket
Önska dig inget eller allt
Önska dig en stilla natt

Nu tändas tusen juleljus
Och bakom fönstret skymtar prakten
Du kom ihåg och tänd ett ljus
För dem som behöver änglavakten
Önska dig inget eller allt
Önska dig en stilla natt

God Jul!

1 kommentar:

  1. Tråkigt det där mitt i julmyset... men nu blir säkert 2009 till det allra bästa!!!

    Vad fin den är Bo Kasper-låten, länge sen jag hörde den.

    Passar på att lägga upp några bilder på bloggen mitt i Kalle Anka... Kram, kram!

    SvaraRadera