tisdag 30 december 2008

Dagen som varit och året som gått

Mindre shoppingrunda idag. Vi åkte till Netonnet eftersom Maken lovat sin far att köpa en ny DVD-spelare åt dem. När vi ändå var där passade jag på att lägga ner en ny elvisp i vagnen. Riktigt söt och kraftfull, 450W. Jag fick med en handmixer i paketet, så jag är nöjd. Den testades för övrigt till middagssoppan, snabb liten rackare!

När min leksak införskaffats passade Maken också på att fynda. Vi har numera en hemmaserver för alla gånger en dylik kan vara bra. Just nu håller vi båda på att säkerhetskopiera dokument och filer från respektive dator. Det blir en aning långsamt att blogga samtidigt som kopieringen pågår...

Han hittade en bra server på Blocket, denna ständiga källa till roliga prylar. Och jag är bara en liten aning ironisk när jag skriver dessa rader... :)

I morgon är det Nyårsafton och vi ska på middag på Ekerö. Jag ska försöka att komma ihåg att fota maten och lägga upp här.

För det mesta kommer det upp inlägg om 2008 års missar och hittar vid det här laget. Jag ska väl inte vara sämre. Det blir bara en bästa-lista från mig dock.

Årets film: Jag tvekar mellan There will be blood och The Dark Knight. Med Wall-E som bubblare. Men Dark Knight vinner tack vare Heath Ledger.

Årets TV-serie: Även om det inte var årets säsong jag sett måste jag nog säga House, MD. Jag närmar mig nitida säsonger, i början av helgen kanske jag startar med säsong 4... :)

Årets skiva: Visst släppte Orup en skiva...? :) Glasvegas var bra, likaså Anna Ternheim. Det finns säkert mer som jag glömt också...

Årets grej: Spotify. Utan snack.

Årets köp: Fina datorn införskaffades under 2008.

Årets konsert: Lasse Winnerbäck, Zinkensdamm, augusti.

Årets show: Henrik Schyffert - The 90’s – ett försvarstal. Bubblare: Schyfferts roast när han fyllde 40.

Årets bebis: T, J&M:s nytillskott, bara 2 veckor gammal (idag!). Vi såg henne idag för första gången och hon var mycket söt. Väldigt lik sina storbröder dock... Bra månad att fylla år i,

Årets president:
Det får ju bli Obama, trots att han bara är President-elect fram till 19 (eller är det 20) januari.

Årets present: Min Kenwood.

Så där. Har jag glömt något nu? Klart jag har. Det är sådant man tar upp en annan gång. Gott Nytt År, nu!

1 kommentar:

  1. Alltid kul med listor! Fler sådana nästa år. Håller med om Schyffert så klart, men så stor nöjeskonsumtion har jag inte haft direkt. På bokfronten betydligt aktivare!

    SvaraRadera