tisdag 2 december 2008

Fristående fortsättning på den tidigare 8-utmaningen

Jenny skrev om 8 favoritfik istället för restauranger och jag började fundera. Har jag verkligen 8 favoritfik? Är det inte så att jag bara helt enkelt hoppar in på första bästa ställe när jag är fikasugen, utan några som helst restriktioner? Jo, att de (helst) ska ha tillgång till espressomaskin så jag kan får en OK cappuccino eller latte då. Hur som helst, här kommer listan:
  1. STHLM: kaffe med mjölk(Drottninggatan)
  2. Vetekatten. Klassiskt och hur gott som helst.
  3. Starbucks. På väldigt många ställen runt om i världen, men inte i Stockholm, tyvärr. Jag vill ha en Gingersnap latte!
  4. Montis (i Gallerian) God espresso och ännu godare glass!
  5. Bolero (Mitt emot Åhléns, Klarabergsgatan)
Nej, jag kommer inte på fler än så. Jag fikar på många fler ställen men minns inte vad de heter efteråt. Jag måste bli bättre på det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar