söndag 14 december 2008

Lucia

Igår var en ganska fullspäckad dag.Det började redan på morgonen med ett par presenter och kaffe på sängen. Presenterna var från Maken och kaffet hade Mamma gjort. Då fick jag en biocheck, spelet Spore och filmen National Treasure 2.

Efter att vi stressat till affären och handlat all mat som vi skulle fixa i ordning började vi tillaga den. Tyvärr tog jag inte ett enda kort på hela dagen. Riktigt synd, för det fanns så mycket god mat där! Mycket hjälp fick jag både från Little M och Svåger J. Och mamma så klart.

Jag ville ha något sorts buffémat och det blev det också. Två pajer, en med ädelost och spenat och en med rödlök och Västerbottensost. Små muffinspajer med champinjoner hade vi också gjort. Sedan fuskade jag en aning och köpte både frysta vårrullar och gyoza från JFK.

Till efterrätt hade jag gjort en saffransscheesecake, saffransbutterkaka, vanliga lussebullar och småkakor.

Sedan blev det mer presenter. Jag fick en sak till av Maken. Han och A1 hade gått ihop och skaffat mig en Kenwood Classic Chef hushållsmaskin. Jag testade den redan igår kväll och är stormförtjust. Här ska bakas!

A1 hade också med sig en burk av de godaste kakor jag någonsin ätit. En stor burk, så hälften finns fortfarande kvar. Mums!

Av Syskonen och Mamma fick jag en halskedja med en svart sten. Dessutom fick jag pengar, underförstått att handla vinglas för. Med nöje!

Svärföräldrarna gav mig för övrigt två vinglas i serien jag och Maken äntligen enats om, Chateau.

Jag fick en Nemikalender och serieboken Watchmen av J&M. Jag ska läsa den innan filmen kommer ut nästa år.

Av Svägerskan och hennes barn fick jag en oljelampa. Av J&H fick jag en fin hyacintuppsättning.

Sammantaget var det en bra dag. Riktigt roligt att Mamma och Syster K var här också.

4 kommentarer:

  1. Roligt att födelsedagen blev lyckad! Låter mysigt med trevligt umgänge, presenter och god mat! 35 alltså, respekt...

    Ps. Om jag åker tidigare i veckan kanske vi hinner med en fika, hör av mig iaf.

    SvaraRadera
  2. Kenwood is very nice ans will get you started beautifully. Hope you had a great birthday.

    SvaraRadera
  3. If your interested I challenge you to do what I did on y current post. Itsa great cause, No pressure. And you would out that Kenwood to use and raise awarenss to Swedish Bloggers.

    SvaraRadera
  4. Jenny: Ring mig så ser vi hur julstressad jag är :) Fika är ju alltid gott...

    Glamah: It seems to be a good machine. Not as cute as the Kitchen Aid, but it's all good. I'll think about your challenge, I might have some time for baking before I leave for my mother's.

    SvaraRadera