måndag 3 mars 2008

Schyfferts rostning

Sista jag skriver innan jag åker... Det här med sågandet av Schyffert på 40-årsdagen var otroligt bra! Vet inte var jag ska börja. Be mig inte vidarebefordra några skämt, jag minns dem inte. Två timmars intensivt trashande från alla medverkande kan få den effekten.

Tolv av Sveriges roligaste personer har gjort min kväll så mycket roligare. Eller, snarare fjorton. Vi får ju inte glömma Schyffert själv och hans side-kick Bob, Erik Haag.

De som var bäst ikväll: Magnus Betnér, Kristian Luuk (som istället för att trasha Schyffert gick på hans son "J som i genomfalsk...), André Wikström, Petra Mede & Jonas Gardell (som gör en otroligt intressant version av Aldrig ska jag sluta älska dig - med en bögkör)

Ni andra var också bra, jag skrattade så att jag grät.

Jag kan inte bestämma mig för vilken som är *min* Schyffert, så jag har lagt in två bilder. Den svartvita från http://henrikschyffert.blogspot.com/. Färgbilden får Blixten & Co ha cred för. Utsnygga, båda två!

Nu, sova inför resan i morgon. 05.00 på Arlanda. Syns om en vecka!

/TG.

1 kommentar: