söndag 2 september 2012

Kvällens middag: rättelse.

Allt var uppskuret och förberett. Då insåg jag att det låg en halv lax i kylen med bäst-före-datum idag. Så vad gör man? Båda rätterna, och därmed är även morgondagens middag fixad. Och förmodligen ett par middagar till inlagda i frysen. Dagens middag blev alltså:


Men jag gjorde det lätt för mig. Jag tog en bit lax, ca 600 g, och en burk lätt crème fraîche tomat och basilika. I denna burk hällde jag ner mer torkad basilika och några tag med saltkvarnen. Därefter bredde jag på denna röra på laxen och ställde in i ugnen i 25 minuter.

Maken - som inte är en stor fiskälskare - sa att detta var den godaste lax jag gjort. Vi får se vad han säger när jag faktiskt kommer att göra ovan nämnda recept... :-)

4 kommentarer:

  1. Låter ju supergott, & sen är det ju alltid skönt att ha några av veckans middagar fixade :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var gott - och det är en något ovan känsla att ha någon av veckans middagar klar, jag brukar inte förbereda så här. :)

      Radera
  2. Haha! Just den rätten är en favorit här. Dock inte hos barnet... ;) Kul att ni också lagar den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just ugnsstekt lax är en klar favorit hos mig. Barnen gillar det också för det mesta. Maken tycker dock att det blir en fisklukt i hela huset och det är tydligen inte något positivt. :)

      Radera