onsdag 12 september 2012

Onsdag

Ännu en dag till ända och jag är på väg hem. Idag är jag dock sjukt hungrig. Det var soppa till lunch. I o f s god soppa, men det blir ju inte så mättande. Nästa gång måste jag minnas att ta sallad också.

Eleverna - i alla fall de jag träffat, en del var borta idag - verkar jättegulliga. Skönt!

Jag hittade en bok på skolbiblioteket som jag tror är bra:


A1, vad tror/vet du om boken...?

Jag har fått en inloggning till SchoolSoft, ikväll ska jag se om den funkar - om jag ens kan komma in hemifrån. Min dator väntar jag på fortfarande...

Nu ska jag hem och se P1 spela fotboll. Undrar om Maken lyckas hitta hans fotbollskläder.. .:-)


7 kommentarer:

  1. Vad är det för ålder på eleverna?

    SvaraRadera
  2. Det är elever som inte blivit godkända i nian och som går ett år för att läsa in ämnen för att kunna söka till gymnasiet. Det kallas för ett preparandår. Dessutom har jag elever som är nyanlända till Sverige.

    SvaraRadera
  3. Så ja... Från 15 år och uppåt ett par år. :-)

    SvaraRadera
  4. Jag är rätt nyfiken på den boken och väntar på att den ska glida in i mitt liv. Har läst Ashers tidigare och tyckte den var rätt bra.

    /A1

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK, det låter ganska positivt. Ska försöka låna den - även om jag nu inte har något lånekort där för tillfället...

      Radera
  5. De har ett bra skolbibliotek där du jobbar! Jag träffar personalen ca 2 ggr om året. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag var uppe och pratade med dem igår och jag blev mycket positivt överraskad.

      Radera