fredag 21 september 2012

Fredag - halsont och ont i huvudet

Jippie-kay-ey. Vaknade i morse med huvudvärk och insåg att det var dags att bli sjuk. P1 var rosslig i halsen och Maken lät inte heller som han brukade. Alla gick dock iväg till jobb och förskola som vanligt.

När jag kom till jobbet började jag dock inse att det inte skulle bli en heldag för mig. Mitt i första lektionen tappade jag rösten tillfälligt. Jag skrapade ihop den, avslutade lektionen och packade ihop. Satt och planerade en liten stund, i tystnad. Sedan drog jag.

Nu sitter jag hemma med ett par halvhängiga gossebarn. Eller ja, P1 är hängig, P2 vill bara ha knäckebröd.

När Maken kommer hem ska jag försöka pallra mig iväg till Bromma för att kolla efter frisörtid i morgon. Vi får se hur det blir med det.

Men - ha en bra helg! 

1 kommentar: