torsdag 13 september 2012

Torsdag

Idag har jag träffat fler nya elever. Ett par av dem blir nog en utmaning, om inte annat så för att jag vill få dem att läsa böcker. Att få läsa i en text att elever inte gillar böcker "eftersom de är tråkiga" gör att jag blir ännu mer fokuserad på att hitta den rätta boken. Tur att jag är vän med bibliotekarier... Hej A1!

Idag har jag också insett att ämnet geografi verkar vara styvmoderligt behandlat i skolan. Nu har jag frågat ett antal elever vad de gjort i ämnet geografi och vad de vill lära sig. Svaret från de som lämnat in hittills? Antingen har de inte läst någon geografi överhuvudtaget, eller så minns de inte vad de gjort i ämnet. Vad de vill lära sig? Allt...

För övrigt hände en sak för första gången idag. Jag kommer in till samhällskunskapslektionen och en elev frågar mig om vi ska prata om Illuminati idag...

Ikväll har jag kollat på Kockarnas kamp på fyran. Jag kommer att fortsätta med detta på torsdagskvällarna. Heja Mannerström!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar