måndag 17 september 2012

Ingen fantasi...

Vad det blir för middag ikväll? Kokt kyckling. Jag har verkligen ingen fantasi just nu och när jag såg kycklingen på Konsum var valet lätt. Skillnaden denna gång är dock att jag faktiskt har i en bit selleri. Vågat, jag vet, men det står faktiskt i receptet. :) Rotselleri för att vara exakt, jag var inte säker på att det var just den sorten det skulle vara, men vanlig selleri tyckte jag skulle bli så sladdrig. Jag är inte så förtjust i selleri, men jag ger den en chans. Den kanske ger buljongen ett ytterligare lyft. Den här gången har jag t o m tänkt till och ska frysa in buljongen som blir över i istärningspåsar. Borde vara bra när jag behöver lite buljong.

När vi kom hem från förskolan frågade P1 om han fick vara ute och cykla. Givetvis svarade jag och började sedan med middagen. När jag fixat klart allt insåg jag att jag fortfarande inte hört P1 ute, så jag gick och kollade efter honom. Det visade sig att han cyklat tillbaka till förskolan - vi bor på samma gata som förskolan - och stod utanför och snackade med tjejerna som var kvar...

4 kommentarer:

  1. Verkar som han trivs på förskolan då?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det gör han. Lillebror är inte lika fäst vid förskolan, men P1 tycker att det är det bästa som hänt sedan skivat bröd. Där finns ju hans tjejkompisar... :)

      Radera
  2. Haha! Tjej-tjusare!
    Hur bådar detta för framtiden?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är faktiskt förvånad. Det är P2 som har varit mest kramig med tjejer tidigare men nu har det vänt. :)

      Radera