lördag 1 september 2012

Lördag 1 september.

Höst? Jo, det stämmer. Regn, regn, regn. Jag vaknade med huvudvärk och det är inte jättemycket bättre nu. Eventuellt beror det på en dålig kudde, jag har ont i nacken.

Jag har lämnat alla hemma och åkt för att handla. Det blev dock en islatte först, jag behövde kaffe.


Svärfar kommer hem till oss om en timme för att kolla på en bil han är sugen på. Maken är inte helt övertygad.

Jag har egentligen bara en sak på min agenda när jag kommer hem - ringa min bror. Alldeles för länge sedan vi hördes.

P2 var på trotshumör hela morgonen, men när jag åkte bytte han tonart. Talade om för mig att han skulle sakna mig, sprang efter och kramade mig och slängde pussar åt mig. Gullunge.

P1 var lite lugnare, men han ringde mig istället och frågade när jag skulle komma hem - och vad vi skulle äta. Pussar slängdes där också. :-)

Mot Coop Forum! Jag har utlovat fiskpinnar till lunch. :-)

4 kommentarer:

  1. Hoppas huvudvärken släpper.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det tog ett par timmar, men nu är den faktiskt borta. Hoppas att den håller sig borta också... :)

      Radera
  2. Kudden spelar jättestor roll för mig! För många år sedan provade jag en kompis mammas Tempur-kudde, jag gillade den inte alls men sov då bara en natt med den. Flera år senare, när jag haft mycket huvudvärk ett tag, hittade jag en billigare variant (men med samma egenskaper och form som Tempur) och jag blev såld. Jag har den kvar fortfarande, fast jag borde nog köpa en ny nu för den har blivit lite "använd", och kan i princip inte sova på en vanlig kudde längre. Prova, det är underbart! Och... jag är avis på din islatte :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste nog testa en sådan. Mitt problem är att jag helst vill ha en mjuk, fluffig kudde när jag sover och tempurkuddar har inte direkt de möjligheterna, såvitt jag förstått. Men det får nog bli en tur till lämpligt varuhus i morgon.

      ...Den var god, förresten... :)

      Radera