söndag 16 september 2012

Söndag: Inget nytt under solen...

Vi har haft fullt upp idag. Maken sorterade ur garderober för att få lite mer plats med sina kläder. Jag åkte till Återvinningscentralen med åtta säckar dåliga äpplen och ett par påsar ris, beväpnad med en kniv för att sprätta upp påsarna som inte fick vara med. Skumt att jag gör sådana saker för att få lite egentid...

På eftermiddagen cyklade vi hem till ett par förskolevänner till Pusselbitarna. Jag vet inte vilka som var mest exalterade över besöket, Pusselbitarna eller vännerna. Tydligen hade de andra barnen frågat lika ofta som våra pojkar om det snart var dags för besök. Det gick jättebra och föräldrarna var också trevliga. Skönt att komma in lite i gemenskapen.

Till middag blev det en genväg, stekt kyckling i strimlor och Uncle Ben's sweet 'n sour-sås med ananas. Gott var det i alla fall.

Pojkarna var väldigt trötta efter lekdaten, så vi gick upp för att sova nästan direkt efter middagen. Tre böcker senare låg de i sina sängar och ytterligare 30 min senare sov de. :)

Jag har försökt att hitta bra material till mina lektioner inför den kommande veckan, men har inte riktigt lyckats ännu. Jag har dock ett par saker som jag kan köra i morgon i alla fall.

Nu ska jag gå ner och hänga upp en sista maskin tvätt, sedan blir det sängen. Kanske jag börjar läsa någon av böckerna jag köpte igår, ska visa upp dem i morgon, tror jag.

Sov gott & jag hoppas att du får en riktigt bra vecka!

1 kommentar:

  1. Kul med nytt sällskap och skönt med tillit inför det nya jobbet!

    SvaraRadera