söndag 26 februari 2012

Solig dag

Vi har varit ute nästan hela dagen. Långpromenad till centrum med en avstickare till parken här i närheten. Vi träffade grannarna som var på väg dit och vi slog följe med dem. Hittade isen som jag visade upp i förra inlägget och åkte runt där lite. Åkte rutschkana i parken. Gungade. Visst ja, det var inte jag som gjorde. Det var Pusselbitarna. Vi stod bredvid, log och tog kort på dem.

God lunch på konditoriet (räksallad), följt av lite fika där och sedan promenad hem igen. Sedan lyckades jag få igenom att vi skulle åka till Toys r us och byta två presenter som P1 fick igår och som tyvärr var dubletter. In en sväng på Barnens hus också för att kolla läget. Visade Maken en av syskonvagnarna jag spanat in och fick höra att han nästan ville att vi skulle skaffa den "bara för att se mig försöka manövrera den".

Hem och sätta ihop LEGO-bitar till en båt och sätta in batterier i ett BRIO-lok. Jag har blivit bättre och bättre på att följa instruktionerna till LEGO, kanske dags att snart sätta ihop en egen IKEA-möbel?

Barnen somnade tidigt, förmodligen på grund av all den friska luften de utsattes för idag. Maken gick och lade sig samtidigt, oklart dock om han somnat ännu. Jag är på väg upp också men vill bara skriva lite, det ser lite fattigt ut annars. :)

Imorgon är det dagis och jag har bestämt mig för att gå ut och gå en sväng. De där kilona som smygit sig på mig nu igen ska bort. Ska även ta bort den där lilla loggan längst ner om hur mycket jag har gått ner, det är s a s falsk marknadsföring just nu. Jag har gått upp allt jag gick ner och det känns inte bra. Alltför mycket snacks och dylikt efter att barnen lagt sig har satt sina spår. Hinner nog inte gå ner så mycket som jag tänkt till Egyptenresan, men ska i alla fall göra mitt bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar