måndag 20 februari 2012

Måndag

Hade varit skönt med en liten sovmorgon, men det här blev rätt bra också. Ett par maskiner tvätt på förmiddagen, Spira efter lunch och när vi kom hem kunde vi i lugn och ro äta middag, hela familjen. Det enda som jag egentligen kan klaga på är väl att vi missade första bussen ner till centrum. Vi var på andra sidan gatan när bussen kom. Jag vinkade och visade - tycker jag i alla fall - med all önskvärd tydlighet att vi skulle med just den bussen, men tyvärr var inte signalerna tydliga nog. Vi fick sitta och vänta 12 minuter. Inte hela världen, men ändå.

Något annat som inte riktigt gått som jag tänkt idag var middagen. Spenat- och ricottafylld pasta med sås innehållande ost, bacon, crème fraîche och purjolök. What's not to love? Allt, om man frågar Pusselbitarna. De åt minimalt.

Jag åkte till Kista en sväng efter maten för att hitta present åt Maken och han skulle lägga barnen. Gissa om han fick en lätt match? P1 somnade på soffan när jag gick och sedan var han däckad. P2 var lycklig över att vara uppe längre än sin bror, fick välja två sagor som skulle läsas (i vanliga fall får de välja en var), och somnade sedan.

I morgon är det förskola. Dessutom är det föräldrafika där vid kl 15, så då ska ska vi tillbaka. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar