torsdag 9 februari 2012

Äntligen...

...har jag kommit igång med att läsa böcker igen. Hoppas jag i alla fall. Första boken för i år är utläst, Meet Me at the Cupcake Café, skriven av Jenny Colgan. Jag gillar henne och har läst ett par böcker av henne tidigare. Du kan läsa första kapitlet här, på hennes hemsida. Det här är chick-lit, när den är riktigt bra, enligt mig.

Huvudpersonen heter Izzy. Hon gillar att baka och flera av kapitlen inleds även med ett recept, skrivet av hennes farfar som uppfostrat henne. Tidigare var han konditor, men nu är han gammal och bor på ett äldreboende. Izzy får sparken från sitt arbete - och blir samtidigt av med sin pojkvän - och tvingas fundera på vad hon vill göra. Till slut inser hon att hon ska starta ett café där hon ska servera alla underbara kakor och cupcakes som hon kan göra.

Det finns inte många böcker som får mig fikasugen, men här har vi en. Dessutom blir jag otroligt sugen på att testa recepten. Måste bara konvertera alla engelska mått - boken är ännu inte översatt till svenska, tror jag.

Tydligen ska det bli en uppföljare till boken, Christmas at The Cupcake Café, som kommer ut till jul i England.

4 kommentarer:

  1. Älskar att läsa men det har in6e blivit så mycket av den varan senaste tiden (läs 8 månaderna...) men nu är jag inne på andra ljudboken.

    Sv:
    Nej, vi behövde inte vänta. Här har de börjat med tidsbokning för pass. Så smidigt! Vi han inte ens fylla i papperna för barn under 18 år eftersom vi kom precis i tid...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte testa tidsbokningen, men då hade jag inte fått tid förrän efter många veckor. Det var helt fullt vid Rådhuset när jag kollade.

      Radera
  2. Älskar såna böcker!! Ska leta efter den här...tack för tipset!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är riktigt bra, hoppas att dyu gillar den också. :)

      Radera