lördag 11 februari 2012

Inget nytt under solen...

Eller, tja, under snön kanske. Precis hemkomna efter en schlagerkväll hemma hos J&M. Inte den mest minnesvärda schlagerdeltävlingen kanske, tycker att det var ganska menlösa bidrag denna vecka. Pojkarna lekte bra med H&H&T, som alltid. Lite väl högljutt ibland, men det är så det brukar bli.

I morgon ska vi hem till Makens systerson som fyller 23 år. Skumt, det betyder att min systerdotter och tillika gudbarn fyller 24 år nästa vecka. Och det i sin tid betyder att det var 24 år sedan jag konfirmerade* mig. När man sätter det i perspektiv tänker jag på en enda sak. Är jag verkligen så gammal? 

*Min pappa var kyrkvaktmästare. Självklart konfirmerade jag mig. Min konfirmationspräst var för övrigt schartauan. Googla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar