onsdag 1 februari 2012

Onsdagen

De tre timmarna på förskolan gick jättebra. De lekte inne en stund, hade samling och sedan gick vi ut. P1 spelade någon variant av bandy/hockey på gården medan P2 först gick omkring med en stor spade i 30-40 minuter och sedan kom och ville spela som storebror. P1 grät en gång och då fick Fröken trösta först. Sedan såg han mig och då ville han direkt till mig.

Jag tycker att det verkar som om de kom in OK i gruppen och det är skönt. En del av dem kan ju faktiskt komma att hamna i samma klass så småningom...

När vi gått därifrån var min plan att åka in till stan. Dels för att kolla vantar och dels för att gå till Spira en sväng. Tji fick jag. Båda pojkarna var övertrötta efter att ha fokuserat så mycket på något nytt så det gick inte direkt att ha dem i möblerade rum. När vi kom till bussen för att åka ner till Spånga C grät båda hysteriskt. P1 för att han ville gå hem och det var kallt och P2 skrek medan P2 grät eftersom han faktiskt ville åka till Spira - och så ville han självklart äta.

Vi åkte ner till Spånga C, skickade ett paket, åt lunch på konditoriet (de pannkakor, jag räksallad) och sedan hämtade och skickade vi ett annat paket. Sedan åkte vi hem. Alldeles lagom för idag, känner jag.

P2 sover på soffan nu. Han somnade i vagnen på väg från bussen. P2 leker med LEGO uppe. Snart kommer han att skrika efter mig.

Jag sitter och tittar efter vantar på nätet. Jag köpte ett par på barnbutiken nere i Spånga C, men tycker kanske att de var lite väl dyra. Ska kolla runt och se om jag hittar några andra.

Nu ropar P1 efter mig. Måste gå upp.

2 kommentarer:

  1. Skönt att det verkade funka så pass bra. Klart att man blir trött av att börja på ett nytt ställe - med alla nya intryck, aktiviteter och människor...! Men nu när vi upptäckt att vi rör oss i samma geografiska kretsar igen hoppas jag på Spirabesök också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det hoppas jag också. Han har sagt att han vill åka dit på måndag vid lunch, men med tanke på hur trötta de var i dag kan jag inte vara helt säker på hur det blir...

      Radera