måndag 6 februari 2012

Antiklimax...

Här trodde jag att det skulle bli gråt och tandagnisslan när jag lämnade på förskolan idag. Jag antar att jag hade ett svårt fall av mammahybris - att allt kretsar runt mig. :) Det var ganska grinigt här hemma i morse. P1 gnällde över att han inte hittade sin raketgubbe, LEGO-figuren på månbil som han köpte i lördags. P2 gnällde över att P1 slog honom, som i sin tur gnällde över att P2 minsann slog honom först...

När vi väl kom till förskolan efter en maratonpåklädning som kändes som att den pågick i ett år (jag har två maskar när det gäller overallen) var det inga som helst problem. Tog av dem kläderna och sa att jag skulle gå hem en stund, och skulle de eventuellt stå i fönstret och vinka hejdå? P2 drog som en avlöning - förmodligen in till DUPLO-klossarna - och honom såg jag inte till. P1 stod däremot i fönstret, vinkade och drog iväg.

Så nej, jag känner mig faktiskt inte orolig *ta i trä*. Nu ska jag städa upp lite och sedan sticker jag ner till centrum för att posta paket. När jag hämtar dem tänkte jag sticka till Spira och hämta upp lite saker som vi har där. Om pojkarna inte vill åka dit så mycket längre så vill jag i alla fall säga hejdå och hämta upp deras pyssel.

2 kommentarer:

  1. Gott tecken, antar jag! Även om det var lite retligt för hybrisen :) Men en vinkande pojke fick du i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick ju betala för det i morse, med inte bara en utan två gråtande pojkar istället... :)

      Radera