fredag 10 februari 2012

Matfrågan

Den där ständiga. Hur mycket är det "normalt" att en tre-och-ett-halvt-åring och en femåring äter egentligen? De här två äter som fågelungar. Lite och hur många gånger som helst under dagen. I dag åt femåringen några skedar yoghurt, kanske halva barntallriken, sedan sa han att han hade ont i magen och ville inte äta mer.

Det märktes för övrigt delvis att de somnade vid åtta igår kväll. P1 var klar vaken en stund innan Maken vaknade - och väckte följdaktligen mig. P2 däremot sov. Och sov. Och sov lite till. Kvart i nio tror jag att jag råkade väcka honom när jag pussade honom på pannan.

2 kommentarer:

  1. Men! Särskrivning! Trodde jag inte om dig!
    /A1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var tvungen att läsa om inlägget ett par gånger innan jag såg det. :) Men visst, klar vaken är inte min stil. :)

      Radera