torsdag 8 november 2007


Om man känner sig lite under isen finns det ingen som kan muntra upp som film. Jag såg två. Den första gjorde mig inte glad, så jag såg en till.

Först såg jag American Dreamz. OK, Hugh Grant är med och det är alltid* ett positivt drag. Jag gillade den inte så mycket. Det var kul att de drev med hela American Idol-grejen, och parallellen Hugh Grant/Simon Cowell var inte allt för svår att dra. Filmen i helhet var dock så där. Men visst, det var väl ett par poänger i att presidenten var en total puckoidiot. Det blev dock inte roligare alla gånger man påpekade det...

Sedan såg jag om Must Love Dogs. Jag älskar den. Det var andra gången jag såg den, och jag gillar den skarpt. Den lyckades faktiskt få mig på bra humör. John Cusack är fantastisk. Typisk feel-goodfilm. Se den!




*För det mesta i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar