måndag 5 november 2007

Filmtittande

Vi hyrde två filmer igår, jag och Maken. Den gemensamma nämnaren heter Laura Linney. Hon är verkligen bra! Och just nu verkar hon dessutom vara i ropet. Av tre filmer som jag tittade på i går när vi valde film så var hon med i alla. Jag antar att filmroller kommer i stim.

Vi såg Breach först. Tydligen en sann historia om en av USA:s största spionskandaler. Ganska bra skådespelare med också. Förutom Linney så var Ryan Philippe med, han blir faktiskt bättre och bättre. Chris Cooper spelar rollen som duktig FBI-agent som är dubbelagent (killen upp till vänster). Inte ett namn jag känner igen, måste jag medge. Däremot känner jag igen hans ansikte. Riktigt bra skådespelare.


Kanske inte en film som intresserar mig så där hundraprocentigt, men med bra skådespelare så spelar det mindre roll.

Film nummer två var Jindabyne. Jag ville verkligen gilla den här filmen, men sluttanken om filmen blir ändå: Jaha?! Sen då? Bra spelat, men inte alls vad som passade mig just då. Jag gillar Laura Linney, precis som jag skrev här uppe. Här gillar jag henne dock inte. Rollen funkar inte för mig.

Nu får vi se om vi ser även Man of the year. Den har inte fått så där bra kritik när jag läst om den, så jag är skeptisk... Kanske som förutsättningslös-lördags-förmiddags-film. Eventuellt.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar också Laura, hon är duktig!

    SvaraRadera
  2. Eller hur? Jag tror att jag började uppmärksamma henne när hon var så underbart tragisk i Love, Actually. Sedan har jag sett henne i flera filmer.

    SvaraRadera