onsdag 28 november 2007

Aftonbladet: Greps med falsk 1-miljondollarsedel

Hur i hela fridens namn tänkte den här killen? "Jag går in på banken, tar med min $1.000.000-sedel, och öppnar ett nytt bankkonto."

Vad blir det, typ 2,7 miljoner kronor? Tänk om det verkligen fanns sådana valörer. Att man kan gå och köpa hus och ta med sig ett par sedlar så är det klart.

Tydligen har det också förekommit förut att någon amerikan försökt sätta in en sedel på en miljon dollar. Jag börjar faktiskt bli orolig för människorasens fortlevnad...

Redigering:
OK, jag ska uppenbarligen inte skriva något när jag precis kommit till jobbet & är stressad. Det finns egentligen inga ursäkter. Jag skrev fel. Sue me. I vanliga fall brukar jag ha hyfsad koll på hur mycket dollarn står i, den här gången skrev jag för snabbt. Skönt i alla fall att så många där ute har sådan totalkoll på allt...

Sluta skriva nu? Skulle inte tro det. Det finns så pass många sidor på nätet, hitta någon ny istället. Det borde inte vara alltför svårt.

11 kommentarer:

  1. One million dollar. 6,4 miljoner kronor

    Står i artikeln också :-)

    SvaraRadera
  2. "Jag börjar faktiskt bli orolig för människorasens fortlevnad..."

    Ja det kan man ju bli av någon som inte vet vad dollarns ungefärliga värde är i svenska kronor... borde vara ganska så självklar kunskap för en något så när medveten person. Det finns olika nivåer på dumhet i världen, men det mest dumma är väl att beskylla någon annan för det när man kanske inte är så smart själv...

    SvaraRadera
  3. Man måste verkligen leva under en sten om man tror att dollarn är värd 2.7 kronor.
    Utöka gärna ditt tidningsläsande till någorlunda mer informativa tidningar som Dagens Nyheter, SvD och Dagens Industri. Då får du lite mer kött på bena för dina framtida blog-artiklar.

    SvaraRadera
  4. Som andra redan påpekat; att känna till dollarns ungefärliga värde borde höra till allmänbildning.
    Hur man över huvud taget undgår att höra om det på nyheterna och dylik är för mig ett mysterium.
    Men sen är det ju så; vissa är bättre på att veta, andra är bättre på att göra. Hoppas du är lärare i något praktiskt ämne.

    SvaraRadera
  5. Angående människorasens överlevnad. Sluta läs AFtonbladet! Det är en fördummande blaska!!!


    Och författaren till artikeln. "ser äkta ut, lagom tummad och använd".
    Ursäkta mig. En tummad enmiljondollarssedel? Ahem. Reflektion?

    SvaraRadera
  6. Du vet väl vad man säger: människor är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare ;o)

    SvaraRadera
  7. "Vad blir det, typ 2,7 miljoner kronor?"

    "TeachGirl
    Stockholm, Sweden
    Tankar från katedern. Lärare utan sommarlov. "


    Lärare i vilket ämne? Man kan lätt bli lite orolog för elevernas utbildning....

    SvaraRadera
  8. om du inte kan få fram en mer korrekt och/eller har en vetting tanke värd att läsa för andra skriv då ingenting, you just failed the internet.

    SvaraRadera
  9. Det står faktiskt i artikeln i Aftonbladet vad 1 miljon dollar är värt. Ungefärligt men ändå..Lite mer än 2.7 miljoner..

    SvaraRadera
  10. Shit, hur dåligt har du läst artikeln du länkade till? "$1.000.000-sedel" är samma sak som "en sedel på en miljon dollar". Ett hundra tusen skrivs 100 000...Dessutom länkar du ju till den artikeln?!?
    Håller med föregånde kommentar, hoppas du inte är mattelärare! Hur kan man ens lägga ner tid att skriva ett så meningslöst och felaktigt blogginlägg?

    SvaraRadera
  11. Du är för dålig för att blogga.

    SvaraRadera