måndag 19 november 2007

19 november 2007

Leaving, on a jetplane...

Nu börjar jag faktiskt bli nervös. I morgon reser vi till Moskva. Tillbaka på fredag. Jag kan ingen ryska och tydligen ska jag få en personlig guidning av någon rysk guide. Förhoppningsvis kan han/hon engelska.

Vi ska också se en modern uppsättning av MacBeth på Bolshojteatern. Jag har lite problem med moderna uppsättningar. Skräckscenariot just nu är att föreställningen framförs på italienska, med textning på ryska...

Vad heter Out, damned spot! på ryska?

Out, damn'd spot! out, I say!—One; two: why, then 'tis time to do't.—Hell is murky.—Fie, my lord, fie, a soldier, and afeard? What need we fear who knows it, when none can call our pow'r to accompt?—Yet who would have thought the old man to have had so much blood in him?

Jag ska försöka att komma åt en internetuppkoppling under veckan. I annat fall blir det en mastodontuppdatering på fredag.

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får det riktigt trevligt!

    SvaraRadera
  2. Tack! Det ska bli spännande - Det lär vara ganska olikt Stockholm, om inte annat så p g a att det bor över 10.000.000 människor i stan...

    Rapport följer.

    SvaraRadera