fredag 30 november 2007

Julkänslor

Jag åkte förbi Norstedts hus på Riddarholmen nu efter jobbet. De har en mycket vacker fasad, med deras stora ljuslogga. Nu var den dock ännu finare än vanligt.

Mellan varje bokstav finns ju ett fönster, som synes på bilden (som för övrigt är hämtad från Stockholms stads hemsida). Nu i juletider var det utplacerat julljustakar i vartenda fönster. Jättetjusigt!

Det är mindre än 1 månad till julafton. Jag skulle ha kommit på det tidigare, men det har varit så mycket med Moskva att jag faktiskt inte har tänkt på det. Vad ska jag köpa för julklappar? När ska jag hinna handla julklappar?

Maken pratade med Svärmor igår. Tydligen berättade han något för henne som jag har funderat på sedan vi flyttade in i huset. Jag vill fira jul i mitt eget hem. Jag har aldrig gjort det. Innan jag flyttade till Stockholm åkte jag alltid hem till min föräldrar på julen. Sedan jag träffade han som sedermera blev Maken så har vi alternerat. Vartannat år hos mina föräldrar, vartannat år hos hans. Det verkar som om det inte vore en omöjlighet, Svärmor förstod mig. Kanske inte i år, men nästnästa?

OK, jag är inte hundra på att jag skulle vilja ha julfirande hemma här i år. Det är alldeles för kort tid kvar till julafton. Det är illa nog att vi måste hinna pynta här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar