lördag 3 november 2007


Mina klädesbytargener börjar göra sig påminna. Jag kommer från en familj där man köper en sak och sedan två dagar senare hittar något bättre och byter. Och byter... Ja, du förstår. Nu har jag i alla fall bytt bort jackan som jag köpte. det blev en brun från Intersport istället. På bilden är den röd, men den fanns tyvärr inte i min storlek. Lite kortare än de jag köpte först, men jag gillar den här bättre i modellen.

Det bästa med den här är att det går att ta ur dunfodret. Jag kan alltså ha jackan mer hela året, som en vindjacka. Inte för att jag kommer att göra det just nu. Det är vitt på vår gräsmatta. Inte vitt som i frost, utan som i snö.

Som tur var så fixade vi klart i trädgården igår, klippte ner växter, klippte gräset, hällde upp diverse fågelfrö och nötter till utepippisarna, så där är vi klara. Jag var dock inte mentalt beredd på att det skulle snöa i natt.

Idag ska vi åka med Svärföräldrarna till Makens farföräldrars grav. Det är tradition, och vi försöker åka med när vi har möjlighet. Först ska vi dock fika här hemma, så jag måste sluta skriva här. Dags att städa undan i köket...

Förresten, apropå saker som jag inte har kunnat prata om ännu - Jag kommer att kunna prata om det snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar