måndag 26 november 2007

Bloggutmanad...

...av Sara att visa hur det ser ut där jag sitter för det mesta och skriver. Till mitt försvar vill jag bara nämna att vi håller på att fixa i ordning arbetsrummet. Just nu har jag därför datorn ganska strategiskt placerad i sovrummet. Inte så snyggt, men helt OK tills det blir klart i rummet bredvid.

Oh vad jag längtar till ett nytt datorbord. Och en vettig stol!

Det jag är mest nöjd med när det gäller datorn just nu är mitt skrivbordsunderlägg. Puss in Boots. Han följer med mig nästan överallt. Han är också mitt stöd på jobbet & i mobilen. Sötnos där.

Övriga accessoarer är ett par flaskor nagellack & diverse växelmynt som hamnat där av någon underlig anledning. Amerikanska, tjeckiska och någon svensk krona. Kommer snart att flyttas.

Det står två skärmar här, men för närvarande kan jag bara använda en av dem, något med mitt grafikkort (det existerar inte ännu). Annars är det hyfsat nice att kunna använda båda skärmarna. Kolla på TV på den ena och skriva på den andra. I mitt nästa liv ska jag fixa det. Eller stjäla Makens Widescreenskärm när han inte ser...

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att se hur det ser ut där du sitter och bloggar. Blev lite konfunderad över de två skärmarna först ;)

    SvaraRadera
  2. Det är faktiskt ganska behändigt att ha två skärmar. Men du har rätt, det ser lite mysko ut. :)

    SvaraRadera