måndag 12 november 2007

12 november, 2007


Idag var vi på ryska ambassaden för att ansöka om visum. Jag är faktiskt ganska oroad vid det här laget. Det verkar nämligen som om jag bara kommer att kunna säga "Hej" och "Hej då" när vi åker till Moskva. Hur många gånger kan man säga "Hej" i en vanlig konversation utan att folk tittar konstigt på en?

Nej, nu ska jag gå & se Saturday Night Live från i fredags. Jag hoppas att det är bra! Om inte annat så kan jag alltid se den andra delen av Isprinsessan. Vi spelade in de båda delarna och såg del 1 igår. Helt OK. Men boken är bättre. Niklas Hjulström är bra. Han är inte med i nog många produktioner!

Vi kollade för en gångs skull på film på TV4 i lördags. Freaky Friday. Den var riktigt kul. Jag gillade Jamie Lee Curtis. Jag gillar dock inte reklamen på TV4. Inte heller det faktum att de visar nyheterna i mitten av filmen för att kunna visa mer reklam. Skämmes! Kul replikskifte:
- You know what, I'm not really a prying kind of guy, but just for the heck of it, I was wondering what you were doing on the eve of our wedding straddling some guy on the back of a big black Harley?
- Hello, it was a Ducati!
I går såg vi The Virgin Suicides. Äntligen. Så länge som jag har velat se den filmen. Den var bra, precis som jag misstänkte. Bra skådespelare och en intressant handling genom hela filmen. Jag gillade klippningen. Det gick att känna igen Sofia Coppolas teknik tyckte jag, om man jämförde med Marie Antoinette.

2 kommentarer:

  1. Jag såg också den och stör mig alltid på tv4 reklampaus med nyheter. De håller ju typ på i 20 minuter!! Filmen var rolig i alla fall. Trevlig blogg.

    SvaraRadera
  2. Precis, undrar hur länge de kan hålla på så innan tittarna blir allt för arga & bojkottar filmerna? Troligen aldrig, vi börjar bli allt för avtrubbade när det gäller reklamavbrott.

    Kul att du gillar min blogg, förresten. :)

    SvaraRadera