söndag 22 mars 2009

Helgen som varit

Det har varit ganska mycket att göra under helgen och jag känner att jag inte riktigt prioriterat denna del av mitt liv. Min systerson och hans sambo, M&C, var här uppe i helgen och då umgicks jag en del med dem.

I fredags åt vi först middag på Campoloro på Döbelnsgatan och sedan gick vi på bio, som jag skrev häromdagen. Hemtrevlig korsikansk restaurang. De hade otroligt god mat, men det tog lite tid att få in den.

Män som hatar kvinnor var bra. Mycket bra t o m. Jag blev positivt överraskad av det mesta, men jag var inte helt såld på Noomi Rapace som Salander. Utseendemässigt, ja visst, men det var något med hennes röst som inte var helt hundra.

Roligt att se att SVT har backat och att de andra två filmerna också ska visas på bio. Det blir ju en annan känsla.

I går sprang jag runt på stan med A1 och handlade kläder åt M. Vi hade rabatt på herravdelningen på Åhléns som han fick överta. Förutom shopping träffade vi M&C och fikade på Vete-Katten. Gott som vanligt.

På kvällen kom M&C ut till oss och jag fixade middag. Ugnsstekt lax med getost och basilika och räkor. Till det serverade jag bulgur och vitvinssås. Efterrätt var kladdkaka och glass med kolasås, con leche.

Jag gjorde ett nytt recept på kladdkaka. Jag köpte Kung Markattas ekologogiska kakao och på burken fanns det ett recept på fudgekaka. Jag skippade fudgeöverdraget och lät den stå en kortare stund i ugnen. Den blev riktigt bra, mycket chokladsmak.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar