tisdag 10 mars 2009

Mer humor...

Underbar kväll igår. Fredrik Andersson var helt underbart bra, trots de dåliga recensionerna som André Wickström läste upp från tidigare i veckan. Men vad gjorde egentligen Cecilia Frode bland roastmedarbetarna...? Hon är underbar, men en aning malplacerad kanske.

Annars är jag lite kinkig över att vi inte gick på den första roasten för kvällen, Robert Gustavssons. Vi kom in i slutet av hans egen tackroast, när han kom till Schyffert & Rheborg. Jag har läst gott om den hos både Betnér och Rheborg.

I juni kommer en av de roligaste irländarna jag vet till Stockholm, Dylan Moran. Jag har sett honom i TV-serien Black books, annars är han kanske igenkänd för rollen som Rufus, bok-i-byxor-snattaren i filmen Notting Hill.


7 kommentarer:

  1. Då har jag en del att kolla upp!
    Men vad är det här för grillningsexplosin? Roast hit och grillprogram dit, en ny typ av humor på flera håll plötsligt?

    SvaraRadera
  2. Explosion! Kan inte skylla den på min småländska dyslexi ;)

    SvaraRadera
  3. I brist på sommargrillning blir det kändisgrillning. :)

    Det är lite skumt att det kommer på flera kanaler nästan samtidigt. Det är på femman du kan få en glimt av mig & Maken dock... Vi stod nästan längst fram igår så risken finns.

    SvaraRadera
  4. Aha! När visas femmans program?

    SvaraRadera
  5. Bra fråga. Senare i vår, det står inget om det på femmans hemsida ännu så...

    SvaraRadera
  6. Jasså, ni stod nästan längst fram. Där ser man. Jag och Cliff Hanger satt nästan längst fram.
    Vi kanske alla syns i TV, när det hela väl sänds.

    Håller annars med om att Fredrik var bäst och att Cecilia gör sig bäst i andra sammanhang.

    SvaraRadera
  7. Bloggbekantskaper på så nära håll och ändå så långt borta! Gissa om jag kommer att fundera när jag ser programmet :)

    SvaraRadera