söndag 29 mars 2009

Trädgårdsmässan

Idag åkte jag och Svärmor till Älvsjömässan. Årets inköp av trädgårdsdetaljer var på G. Trädgårdsmässan var lika trevlig som tidigare år, men vi handlade mindre än vanligt. Det var kul att bara gå runt och spana.

Jag köpte två julrosor och en blåvit akleja, en plastlövhink (som jag tänker sätta potatis i), en massa blomsterfröer och ett ex av Allt om Trädgård. Dessutom köpte jag en liten fågel i betong till Maken.

När vi kände oss redo åkte vi hem och fikade med kaffe och kakor. Nu ska jag ta det lugnt i kväll och slappa en aning. Det är ju måndag i morgon igen...

Jag ska åka ut till Zetas handelsträdgård lite senare i april också. Det är ju ytterligare ett himmelrike på jorden.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad mysigt det låter! Nu måste jag snart komma och kolla på blomsterprakten, som lär finnas på plats när vädret vill väl :)

    SvaraRadera
  2. Du är så välkommen! Ge mig en månad eller två bara så alla blommor hinner komma upp.. Du borde komma upp en gång innan dess!

    SvaraRadera