lördag 28 mars 2009

Helgen, så långt vi nu kommit

Fredagen blev mycket lyckad, trots all stress. Både shopping och badminton hanns med och båda var mycket roliga (men badminton är ju alltid bäst).

Sedan ut till J i snögloppet. Hon fick ett gäng böcker, varav hon önskat sig en av dem, Är det Saltmannen?. För övrigt en bok jag vill ha själv.

Otroligt god mat. Chiliräkor, ris med parmesan och paprika och en underbart god basilikasås. Efterrätten var även den svårslagen - Mandelparfait.Bland det godaste jag vet i glassväg och ett givet kort när J fyller år. Gott så.

Efter maten lyckades jag och A1 utverka att vi skulle få se på finalen av Let's Dance. Jag anser fortfarande att Morgan var bäst, men nu var ju inte han med i finalen. Laila hade otroligt bra danser, men Magnus hade ett trumfkort - svenska folket. Dessutom har han en grym utstrålning. Eloge till Annika Sjöö också som fått den där lagårdsväggen att kunna dansa!

Idag har vi varit på utflykt. Först åkte vi till Gamla Uppsala och såg på den gamla kyrkan och gravhögarna. Sedan åkte vi till det gamla Vasaslottet inne i Uppsala och såg på utställningarna där. Många trappsteg blev det, men det var värt det. Jag tog en del kort med mobilen som jag ska komma ihåg att lägga upp sedan. (Bilden till höger är dock hämtad från Uppsala konstmuseums hemsida.) I synnerhet gillade vi Gustav Broms utställning, där denna bild ingår. Ruskigt bra!

Nu är jag ganska trött, somnade t o m i bilen hem. Jag skulle behöva gå ut och gå, har inte kommit upp i mer än nästan 7900 steg idag, men det finns ju en dag i morgon också. Det är så trist väder ute, jag vill faktiskt inte gå ut mer idag!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Saltmannen har jag hört ska vara en roligt bok, det är väl den med felsjungningar.

    Kul med utflykt!

    Javisst blev det en bra Lets Dance-show i fredags med värdiga vinnare. Laila var otroligt bra men Magnus o Annika hade den rätta utstrålningen.

    SvaraRadera
  2. Jo, det var nog det som gjorde det, hans utstrålning. Han har gjort den största utvecklingen och är värdig.

    SvaraRadera