onsdag 25 mars 2009

Spontanshopping

Maken bad mig snällt att jag skulle gå och köpa en Xbox360 åt honom, så det gjorde jag. Jag är en god fru. OK, jag betalade inte för den själv, men det är tanken som räknas, right? Sedan tog jag den till hans jobb eftersom jag inte kände för att bära den ända hem. Sedan gick jag till Karlberg för att få lite frisk luft. Och steg.

Dagens promenad ägde alltså rum mellan Handelshögskolan och Karlbergs station. Med det sagt (eller snarare skrivet) måste jag få malla mig lite. Idag har jag gått 14597 steg. Mest hittills denna vecka och planen är att ligga på ett snitt på åtminstone 10000 steg/dag nu de kommande veckorna. Det var lite kallt, men jag passade på att ringa J och få lite tider inför födelsedagsfirande på fredag.

När jag stod och väntade på tunnelbanetåget vid Medborgarplatsen såg jag reklam för Lindex, närmare bestämt en ganska snygg maxiklänning. Uppe vid Odenplan passade jag på att smita in på L. för att titta och kanske prova. De brukar inte ha kläder som passar mig så där hundraprocentigt, men idag var det i alla fall ett av sex plagg som såg bra ut på mig. Klänningen. Jag köpte den. När katten har man på sig något sådant?

Jag tyckte i alla fall att den var sjukt snygg. Och sjukt lång. Bilden är hämtad från Lindex Shop Online. Större bild här.

Jag och A1 ska spela badminton på fredag innan vi båda åker till Tullinge. Hur trött kommer man inte vara då? Sjukt stressig vecka och som grädde på moset har man sprungit efter en liten boll i en timme...
Jag fick reda på tiden, 17.00, när jag ringde A1 på väg hem från bussen. Lite sent, men vi spelar inte en hel timme, tror jag i alla fall.

Hmm... Alla mina telefonsamtal äger rum när jag är ute och går. Jag borde försöka vara mer social när jag är hemma också.

Short summary: These boots are made for walking. Not this dress though. It's made for garden parties, summer & Paris. The city, not Hilton.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

  1. Otroligt bra gjort med alla dessa promenadsteg! De gör resultat för hälsan :) Själv skyller jag på vädret, dålig kondis, tråkiga promenadvägar... men när solen är här för att stanna ska jag nog haka på.

    Snygg klänning!! Du kan ju ha den både till något festligt och på sommaren.

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag är nöjd själv. Både med alla steg och med klänningen.

    SvaraRadera