måndag 3 november 2008

Måndag 3 november

Trött och seg. November är inte en bra månad för mig. Den är är grå och trist. Inte blir det bättre av att det är en smula kaotiskt på jobbet och att jag åkte på ett bakslag på Viktväktarna. +1,5 kilo. På en vecka. Jag trodde inte att det var möjligt, men tydligen så... Nu finns det en del orsaker, bland annat tacoätandet i lördags.

Jag ska bättra mig. Jag gillar ju att skriva lite nu och då, men just nu är det lite överkurs för mig.

Jag såg en film igår. En ung Brad Pitt i Där floden flyter fram (A river runs through it). Från 1992, men jag hade inte sett den tidigare. Jag gillade den, lågmäld och vackert filmad av Robert Redford. Många vackra bilder från floden där de flugfiskar. Och Brad P var ju inte allt för ful heller. Han som spelade hans bror var hyfsat lik Per Morberg, det var rätt kul faktiskt.

Skumt ord, flugfiskar, det låter fel men är tydligen korrekt. Jag vill skriva flygfiskar, men det är ju något helt annat.

Edit: Jag läste på lite mer om figurerna i filmen och det verkar ju ha varit en sann historia. Boken som filmen bygger på är skriven av Norman Mclean och enligt Wikipedia är den delvis självbiografisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar