onsdag 19 november 2008

Julklappar

Förmodligen är det dags att fundera på sådana saker nu, det är ju i alla fall snö ute. Jag gillar att handla julklappar. Även om det är grymt kul att få dem så är det förbaskat roligt att se när man köpte den där perfekta presenten till någon. Brodern skulle förmodligen börja hosta något om en Slackware-keps om han läste det här. Och det gör han väl kanske fortfarande? Vi får se vad tomten kommer med i år...

I DN kan man läsa om hur mycket pengar som människor i de olika delarna av Sverige lägger ut på julklappar i snitt. 6109 kronor ska tydligen jag som nollåtta shoppa julklappar för. I så fall ser jag fram emot mina julklappar från Maken. På den sidan familjen är det en ganska liten släkt => ganska få som får julklappar => mer till mig! :)

Skåningarna lägger ut lägst summa på klappar -
5565 kronor. Är det mycket billigare där, eller åker de över till Danmark och handlar billigt?

Men allvarligt. Med tanke på att det är en genomsnittssumma, hur mycket går då de dyraste presenterna på? Och hur lite pengar handlar man julklappar för som minst?

Och är det verkligen värdet på julklapparna som är viktigast...?!


2 kommentarer:

  1. Dunno what you mean? *cough* Slackwarecap *cough*... Frankly, it´s more fun to get what you really want than something that collects dust in a cupboard, right? About X-mas gifts in Skåne, I think it´s around 148 SEK for a 24-pack onboard Hamlet...

    SvaraRadera
  2. Point taken. Ultimately it's not up to anyone except Santa, I guess. Written in the stars, really.

    SvaraRadera