torsdag 13 november 2008

Kulturfyran: julklappar & andra mjuka paket

Veckans kulturfyra handlar om paket. Vad vill vi ha, dels nu och dels i julklapp?

1. Så klart vi önskar oss hårda julklappar, eller hur? Vilken bok önskar du dig i julklapp?
Svårt. Jag gillar det mesta. I denna Omaba-feber som råder skulle jag nog vilja ha hans självbiografi. Manusboken till Vita huset har jag också dreglat över sedan jag såg den i någon book shop i USA för ett par år sedan.

2. Idag kom provtrycket på den första t-shirt jag tagit fram för Kulturbloggen. Jag är sådan där som gillar att ha olika t-shirts med olika tryck. Jag har thirt med Depeche Mode, Van Morrison, Patti Smith och Leonard Cohen. Vem vill du ha på bild på en tshirt.
Det finns så många att välja, det blir inte mycket enklare. Leonard Cohen skulle dock vara coolt att ha. Annars Beatles eller Alan Rickman som Snape.

3. När jag beställde t-shirt med Kulturbloggen på kunde jag beställa en keps också. Men jag avstod. Keps är för mig rätt omodernt. Vad tycker du? Vilken plagg tar du bara inte på dig?
Enkelt. Leggings. Aldrig någonsin att jag tar på mig det plagget, om det ens kan kallas för plagg. Keps har jag sällan, inte p g a moderiktigheten utan mer för att jag tycker att jag ser skum ut i det.

4. Om du önskar dig ett mjukt paket, blir det då en tshirt? Eller vad blir det?
En schysst klänning tror jag. Alternativt en skön morgonrock.

1 kommentar:

  1. Morgonrock är aldrig fel. Speciellt inte under vintern.
    Nu finns en ny kulturfyra, om du har tid och lust:
    http://kulturbloggen.com/?p=4665
    vänligen
    Rosemari

    SvaraRadera