måndag 17 november 2008

Rutiner

Jag läste Jennys inlägg om rutiner och började fundera på hur jag har det med dylika. Bra rutiner alltså. Jag menar, de där vanliga veckorutinerna "Gå upp-fixa håret-gå och jobba" är ju så där bra för mig, förutom eventuellt för min plånbok ett par dagar i månaden (tills lönen är slut). Vad gör jag som är bra för mig? Jag kan komma på en sak. Jag promenerar med några kollegor varje förmiddag runt 9.30. Minst 20 minuter, högst 30. Sedan går jag ju till Viktväktarna varje vecka också, det borde väl vara bra för mig, i alla fall uppmuntrande.

På helgen har jag andra rutiner, klart trevligare än i veckorna. Alltid med Maken som kompanjon.
  • Sovmorgon. Istället för detta snabba uppvaknande som det blir varje vardagsmorgon tar jag det sjukt lugnt när det gäller att gå upp under helgen.
  • Frunch på fiket. Alltid med DN och väldigt god cappuccino. Om det är fint väder promenerar vi ner dit.
  • Promenerande runt på Erikshjälpens second-hand.

1 kommentar:

  1. Aha, tack för hänvisning till mitt lilla inlägg.

    Frunch på fiket låter så skönt! Det kan jag sakna lite från storstan, inte för att jag gjorde det så ofta då, men för möjligheten att hänga ute... Och när man bodde där ville man träffas mer hemma... Kontrasterna!

    Ps. Bra med självreflektion och vad som är bra för MIG. Lätt att slarva bort i slentrian...

    SvaraRadera